Jag älskar ändå min hest

! Nu har man använt ytterligare ett par timmar till att plugga då. Först matteläxa som är irriterande svår för någon som är så smart som mig, he he, sedan en jäkla engelskauppsats som var jättejobbig att skriva. Som tur var hade jag inte skrivit så långt i skrivboken (eller tja, tur och tur, den kunde hellre fått vara färdig där i..) så jag skrev den på datorn istället. Fortare och smidigare! Skulle jag tro i alla fall… Den blev hur som helst två sidor lång och godkänd. Kanske lite dålig fantasi och konstiga ord som jag.. hoppas är rätt.. hö hö.
Var till stallet mitt bland allt läxgörande, Ronja ville inte komma in idag så jag sket helt enkelt i henne. Ville hon stå ute i leran och tjura, fine. Jag tänker inte tjafsa och jaga runt henne då. Så det gick snabbt i stallet.
Imorgon är det redan torsdag, jag fattar inte hur tiden kan gå fort. Mitt liv bara rinner ifrån mig? Typ? Blir nästan lite rädd… tiden gick väl inte så här fort förut? Tänk om dagarna bara går fortare ju äldre man blir? Jag kommer ju inte hinna nånting…
Och det bästa med att det är torsdag; dagen efter är det fredag! Helg! Shohooooo!
Jag ska borsta Ronjis ordentligt, hoppas på att hon mår bättre (ohalt!), för annars ringer jag en veterinär som får komma ut nästa vecka någon gång. Kan alltid höra med Jossan om Sigge ska kollas snart så kanske det blir billigare om veterinären ska kolla två. Hm.
Men ha en kul natt då! (HA HA!)
Imorgon har jag sovmorgon…. himlen……!
Ciao!

Kommentera

