Kolhydrater?

Men HEJ! Jag minns knappt någonting vad jag hade tänkt att skriva idag. Eller vadå knappt, jag minns inget ju.
Det enda som finns i mitt huvud är att det finns tre ”grupper” i kolhydrater; cellulosa, stärkelse och socker. Det finns enkla och sammansatta sockerarter, kroppen kan bara ta upp enkla sockerarter som tex druvsocker. Sammansatta sockerarter sönderdelas av ett enzym i tarmen, tex mjölksocker (laktos) blir glukos och galaktos. Vitaminer och mineraler…
Eh? Intressant? Ledsen, jag har inte plats för mycket annat..
Pluggade som en dåre från sju och framåt, och det var inte en sekund jag tänkte på annat. När jag tog en minuts paus märkte jag att jag fått ont i nacken och ryggen av att sitta framåtlutad och läsa och skriva och banka in saker i hjärnan.
Tyck synd om mig.
Köpte ett par mjukisar, eller tja, fick av mamma, efter skolan. Vi käkade på Wok och sushi oxå, jag tog kyckling m cashewnötter, he he. Goooott.
Jag tror jag är lite omedvetet trött. Fast tja, det märks ändå gaaanska mycket.
Idag var första dagen sedan typ.. femman? som jag gick till skolan utan foundation. Har alltid skämts för mycket över mina utslag, som nu knappt syns. Jag märker de ju såklart fortfarande, jättemycket, men jag tog mod till mig och gick utan. Ingen märkte något som väntat! Ha ha, inte vad de sa i alla fall…
Jaja, vi avslutar det här nu så jag får börja förbereda mig för sängdags.
Ciao!

Kommentera

