New nails

Nu är det sommartid då, och helgen är slut. Orättvist med en timme kortare helg! Grr, vi borde börja en timme senare i skolan imorgon…
Var och släppte ut pållarna imorse då, tekniskt sett var vi där innan 7.40 men om man räknar med sommartiden var den strax efter halv nio.. det låter ju inte alls lika duktigt..
Hur som helst, väntade med att släppa ut Ronja för tänkte borsta henne ordentligt och promenera med henne, samt kolla hur hältan såg ut. Men nä. Ronja mongade ner sig totalt och ville inte vara med på det, så det slutade med att vi gick ett par varv i ridhuset och kollade traven.. hon haltade… så fick hon gå ut i hagen och äta frukost på en gång.
Alltså, halt Ronjis. Det betyder veterinär i veckan. Ska googla upp någon så får jag ringa imorgon. Stackars liiiiiten… usch vad jag är orolig. Hoppas det inte är något, fast förresten, hoppas det är något som man bara kan ge nånting i ett par tre dar så blir hon frisk sedan. För det är bättre än att hon ska ”halta” utan anledning…
Köpte müsli, mineraler och multivitamin på Granngården. Nu ska hon väl sluta käka bajs. Annars! Ha ha, nej då, men kan ju vara bra att hon får i sig tillräckligt med sånt i alla fall… Hm.
På UPK gick det brabrabra, Nero var PIGGELIN idag ha ha, han fick för sig att han skulle busa för jag var lite envis på honom och krävde för mycket, om du frågar honom själv, så han la av lite bocksprång och diverse konstiga krumsprång i luften. Jag bara garvade, för jag satt så bra så det märktes bara att han gjorde något konstigt, lite som en gunghäst! Kul pålle det där, sedan hoppningen och nu då den här gången gillar jag Nero! Han är ruuuuulig, hi hi. Nästa gång vill jag ha Monarch. Eller Peppis igen såklart.
Ciao!

Kommentera

