Första traven – pictures

Och det här var långt ifrån alla.. haha. Laddar inte upp de allra suddigaste för då blir det allt för många! Fler kommer en annan dag från avskrittningen, helt normal sådan måste jag säga! (EHHRM.)

Dagens ridpass gick inte lika bra, idag var vi rosa jag och pluttan, och barbacka blev det. Tänkte rida ut men det blåste så jag var inne. Hon var mycket segare än igår så det var lite irriterande, och dessutom skitstel. Inte lika roligt, och jag satt och blev hårdare och hårdare i handen.

Ända tills jag kom på mig själv med att sitta och bli småirriterad på min ängel, så jag längde ut tyglarna och kom fram i trav och ökade så mycket det bara gick! Hon frustade och tyckte det var skitkul, och när jag kortade upp tyglarna nästa gång kände man hur hon verkligen sköt på med bakbenen, tryckte upp ryggen och arbetade med hela kroppen. Hon blev rätt så stadig i formen då måste jag säga!

Nöjd med min plutt trots att jag förstörde halva ridpasset 🙂

Kommentera

