Greenguard

Köpte en Greenguard betesmask till Ronjis igår (tog vilken bild som helst på google), eller rättare sagt två då vi först köpte en och åkte till stallet, så passade inte den. Då fick vi åka och byta den till en annan, större, och idag provades alltså den. Har både bilder och filmer från idag, men just det. Min dator funkar ju inte. Och jag kan inte klippa ihop klippen till någon film, och har ingen lust att sortera de få bilderna som finns. Eller okej, nu skämtade jag visst lite. Menmen.

Ronja hatade mig lite grand i början, man såg på henne att hon blev skitsur verkligen. Men när hon fick komma ut i hagen, då jävlar vart man glad.

Sedan hatade hon mig igen, för hon lyckades krångla till den där masken ordentligt så att vi var tvungna att göra en egen liten minihage med gräs bara så att hon skulle låta bli hösilaget senare och fatta att man faktiskt kunde beta med masken på. Vi får se imorgon helt enkelt hur det gick!

Red ju Eld oxå, det gick skitbra måste jag säga! Det är ju bara andra gången och den här gången var en ren motsats till förra. Allt flöt på mycket bättre, och nu visste jag ju vad jag hade att vänta mig. Alltså nöjd stort sett! Man kan ju inte kräva för mycket på två gånger.

Mormor fotade, filmade och ledde Ronja. Och nej, inte samtidigt. Men vi får hursomhelst se hur det blir med visning av dem, inte blir det idag i alla fall, sorry.

Alltså blä vad jag inte är taggad till skolan den här veckan. Allt känns skitjobbigt. Kan inte jag få lov nu?

Kommentera

