Ronja… det skulle ju inte bli så här?

 

Kom hem från stallet för inte så längesen, det blev inte så som jag tänkt mig att nästan bli utskrattad för att jag dragit ut veterinären i onödan, utan ett konstaterande att jag gjort rätt som tagit ut henne.
Ronja var rejält halt på höger fram.
Hon haltade på båda frambenen.
Hon hade dessutom fått galla på väldigt många leder, jag vet att hon är tjock men det var väldigt viktigt att hon inte fick gå i samma hage som de andra, med fri tillgång på hö, längre.
Vi fick bedöva benet 2 gånger för att se vart hältan satt, första gången utan skillnad men andra gången såg det bättre ut. Efter hon har skotts om ska jag ringa henne igen, en vecka efteråt, så ska hon komma ut igen och kolla.
Jag är inte speciellt glad. Tänk om det inte blir bättre? Vi ska hämta ut butta till henne som smärtlindring så ska jag skritta henne varje dag/promenera, men tänk om det inte hjälper?
Vi har ju inte råd med sånt här.
Tack mig själv, för att jag gör som jag själv tycker, och känner är rätt. Annars hade vi stått här utan försäkring på Ronja, hon kanske hade blivit ännu värre om jag lyssnat på alla som sagt att hon är frisk, osv. Fatta att jag från och med nu gör det jag själv känner är rätt.Inget snack om saken.

Kommentera

