Stallkompisen

När vi kom i bilen på gårdsplanen till stallet, såg jag att Ronja stod i sin lilla hage! De hade lagat den tills idag, och gissa vad jag gör? Hoppar ut ur bilen och rejsar till min fina ponny förstås!
Fixade betfor+höpåsar först, sedan borstade jag henne och pussade massor på sötisen, innan jag tränsade och slängde på ett schabrak. Hon är så sjukt hårig, det är inte ens något att skratta åt. Jag har INGA kläder att ha i stallet, idag hade jag ett par som redan var håriga sedan igår. Säg inte att jag kommer bli tvungen att köpa en sån där ful overall från Hööks?
I alla fall, vi tog oss ut på vår lilla promenad runt slingan 2 varv, och hon var så duktig så och gick utan problem (i stort sett, hi hi) även fast de högg ner träd med en läääskig motorsåg! Duktig ponni.
Nu ska jag kila iväg till mormor och hoppas på att jag hinner något innan dagen tar slut.. waah!

Kommentera

