Dagens ridning

Haha, lite random suddiga bilder från dagens dressyrpass bjuder jag på! Pappa tog några kort (eller tja, försökte i alla fall) när jag skrittade fram, hehe.

Red hursomhelst det första ordentliga ridpasset sedan mars på henne, välbehövligt! Tog en hel del galopp oxå, och attans vilket påskjut med bakbenen det var! Hon bara flög iväg och exploderade som en bomb, i början fick jag bara ställa mig upp i stigbyglarna och ösa på längs fyrkantspåret i full galopp.

Sedan gick det att sätta sig ner, och jobba lite med galoppen! Härligt var det, även om hon inte var helt eftergiven idag. Tror hon hade lite för mycket energi bara och hon kändes ganska stel. Försökte rida igenom LC:1, men det gick inte så bra haha.

Imorgon ska jag nog köra lite markarbete med sötisen, ifall jag får rida så länge som jag vill det vill säga. Det har varit helt kasst med regelbundheten med träning och ridning och allt, så jag tror att jag ska sätta mig och skriva ett veckoschema. Till nästa år ska jag skaffa mig en Stallbok i alla fall.

Kommentera

