Hemma igen!

Hemma igen från en suuuuuper vecka på Karlshem! Har fått hjälpa till i köket då, och fick rida trots att jag inte hade med nån hjälm haha! Det lånade jag förstås. Så tur att jag hade med ridbyxor och skor och så!

Redan första dagen blev första ridpasset på Mr X och det gick inte jättebra då, men älskade hans gångarter! Härlig ponny. Fick hjälpa till mest med att plocka fram och tillbax prylar till maten och så i köket, göra sallad, poppa popcorn, mixat helt enkelt.

Red 2 lektioner och en gång själv på banan som var lite skämmig för alla stod och kollade haha, skulle ridit lite mer men det var alldeles för varmt tyckte Alvapalva så det blev inget. Två gånger på Exet och en på Jompa.

Fick spendera lite kvalité-tid med min bebis Comet som jag inte träffat på ett år…. var underbart! Fick ta ner honom till hagen med och jag NJÖT. Han är så fin! Tyvärr halt sedan länge i bakbenet… huggen av en hund lixom. Hemskt! Men behövde i alla fall inte se nån snorunge provrida honom, hähä!

By the way ska jag nog låna hem en pålle från Karlshem som ni får lära känna som Krysset än så länge… mystiskt va! Jag kan avslöja att jag ridit honom den här veckan 😉

Mer bilder kommer sen oxå, orkar bara inte ladda upp fler, så måste jag ju sno lite från Fejsbok oxå hihi. Alla bilder här är fotade av Ebba (Söderblom).

Kommentera

