Kvällstur på ponnyryggen

Var ut till stallet nu på kvällen, mysigt med en liten tur på den håriga, runda ponnyryggen! Haha. Red i bara grimma med fastknäppta tyglar på, givetvis tog hon tillfället i akt en miljon gånger genom att käka så mycket gräs hennes mun bara tillät henne att få in på en gång. Buse.

Hon sket på sig bokstavligt talat av skräck när vi red tillbaka, alltså samma håll som när hon skenade. Har ju inte varit ut sedan dess så pappa fick hålla henne och allt medans hon tryckte upp honom mot staketet och var skraj. Och nu var kossorna lixom inte ens där. Konstig pånny det där?

Första sommarlovsdagen har väl inte direkt varit så toppenrolig i övrigt. Hade på mig min läckra shortsdress och hade tänkt tvinga nån att åka med och bada, men tji fick jag. Det gick alltså inget vidare med det.

Vi får se imorgon då, om det blir bättre med aktiviteter. På måndag fyller Oskar i alla fall år, på torsdag ska jag till Stockholm.. annars har jag ju lixom 9 veckor och 3 dagar kvar att hitta på något på.

Kommentera

