Lonjaaaa

Idag fyller Oskar år, grattis! På morgonen grattade vi honom och sjöng och allt sådant som hör födelsedagen till, och innan nio satt jag med mormor och morfar i bilen mot stallet. Där hämtade jag in Ronjis från hagen, hon var helt översocial verkligen eftersom det inte blev något stall igår, man märker verkligen på henne att hon blir skitledsen och tror att hon har gjort något fel!

Hur som helst, borstade lite extra noga så att hon skulle känna sig omtyckt igen, haha, gav henne Brago-havre-äpple-kex som vi här hemma tyckte var asäckliga men hon älskade dem, och pussade en hel del. Hon blev helt galen oxå när man kliade/masserade på halsen, lutade sig emot och körde upp skallen mot taket. Söt!

Red en liten sväng med, körde cowboy-style (eller?) på slutet när jag fick ett utbrott på mina skor eftersom jag red i gympadojor som gled igenom och fastnade hela tiden, haha. Så då kastade jag dem på marken och knöt ihop tyglarna, sen galopperade jag igenom ridhuset och gjorde konstiga vändningar åt alla håll, tvärnitar osv. KUL! Haha, man märkte dessutom på Ronja att hon blev skittaggad, kanske skulle ta och träna lite seriös western på ‘na? Hade varit skoj att vara med i någon tävling eller så eftersom jag kan det med henne. Har ju lixom en lektion för Fifi som jag kan använda som introduktion.. hehehehehehheheh. Kommer strax lite vattenbilder by the way! Har ju fortfarande bara fått ut en del, HAHA.

Kommentera

