Måndag: Barbacka

Planering: Har ej hunnit skriva någon planering, dock tänkte jag ut lite i förväg åtminstone att jag skulle rida barbacka i ridhuset.

Utvärdering: Jag red mest ”western-style”, haha, alltså på långa/halvlånga (beroende på gångart, galopp var jag tvungen att ha korta t. ex och efter taggade hon på så då fick jag ha halvlånga ett tag) tyglar, långsam trav med kortakorta steg. Det tyckte hon minsann var skönt!

Dock blev hon rätt seg när jag bara glassade på, för det var ju himla bekvämt även för mig som red, men när jag väl började RIDA henne istället för att bara åka med gick det lite bättre. Fast då var hon redan lite tjurig och seg så det var väl lite försent.

Sedan låg det lite bommar staplade som jag inte kunde låta bli att skutta över ett par gånger, riktigt kul! Även fast hon tjafsade emot hur många gånger som helst, till slut skärpte hon sig och det gick alldeles utmärkt.

Kommentera

