Måndag: Dressyr

Planering: Rida dressyr i ridhuset, lindade ben eftersom det ska vara rätt tuff träning. Få henne pigg och framåt från början, rid serpentiner, volter och träna skänkelvikning för att få henne lösgjord. Trava på framåt, osv.

Utvärdering: Det gick jättebra att få henne pigg, hon flög nästan fram och skötte sig alldeles utmärkt tycker jag! Jag hade lite problem med att få henne att inte slänga sig fram i den snabbaste galoppen hon kunde, speciellt i höger varv men det är ändå en klar förbättring från förut när jag hade henne i början. Dock bär hon inte sig själv speciellt bra alls, mycket sämre än förut när hon var igång och vi tränade galoppen. Vi har alltså gått flera steg tillbaka.

Jag ska höra med Marie-Louise ifall inte vi kan boka in någon dressyrträning för Maritha oxå för att förbättra den delen, och många andra som vi har tappat. Hur som helst.

Traven blev jag riktigt nöjd med, vänster skänkelvikning var toppen då, höger var det mer knackigt med och jag körde upp hälarna hela tiden då, irriterande nog! Haha. Jag hade inga sporrar heller utan bara mitt dressyrspö så det hjälpte kanske inte till så där värst mycket. Menmen, det ska gå utan!

Kommentera

