Ridplanering vecka 25

Nu har jag suttit och fixat en ridplanering då, vackert vackert! Nej, men det viktigaste (enligt mig) är i alla fall med. Jag bygger alltid upp mina ridplaneringar omkring: Vilken dag det är, vad jag gjort dagen innan och hästens kondition.

Ronja har ju fått ganska okej kondis nu, så jag tänker köra på lite ordentligare med henne så att hon tappar något kring midjan och kommer igång så vi kanske kan satsa på en Pay’N’Jump i augusti eller något, hon är ju trots allt helt ohalt nu så det är bara dags att köra igång. Skuttade över liggande sockerbitar idag, kan ju inte räknas som hoppning (vad är det, 20 cm? Haha) men WOW, vad kul hon tyckte det var!

Hursomhelst, måndag har jag tänkt mig ett ordentligt dressyrpass, tisdag blir det barbacka, onsdag ut med en kompis eller dressyr annars, torsdag vila ifall det blev dressyr, annars bara rida runt och göra random övningar. På fredagen kör vi markarbete med tempoväxlingar, mycket bommar och skit, lördagen vilar vi och så ska jag se ifall jag kan ta nån lektionsöndagen ifall det funkar. Har ju en innestående för Fifi ifall hon kan, då kostar det ju inget, annars kan jag ju höra med M-L om hon kan fixa en tid för mig för Maritha. Najs!

Kommentera

