Stallrapport

Åkte till stallet med pappa rätt sent idag, strax innan åtta kom vi fram eftersom jag prioriterade stan och lite annat idag. Hur som helst var det inget snack om att rida, haha, kände mig dock väääldigt sugen på att rida ut trots gårdagens WOHO, man kan väl säga att jag inte är skadad för livet, haha!

Jag borstade av henne bara och longerade en kvart eller nåt sånt, stretchade henne inte innan för jag var för lat för det och jag såg verkligen stor skillnad åt det negativa hållet, att hon var sjukt stel i bogarna och tog jättekorta steg. Försökte smacka på henne men hon blev bara stressad och tog fortare kliv så att hon nästan snubblade. Stackaren!

Sen så pysslade jag lite med ett liiitet sår på mulen, tvättade med Jodopax och smörjde på lite Idomin innan jag slängde på henne munkorgen och ut i hagen igen. Och nu har jag alltså inte nämnt alla obligatoriska morötter och pussar… haha, inte undra på att hon är tjock.

Kommentera

