Träns från Hööks

Har fastnat på Bukefalos forum i en tråd som heter ”Sy egna hästgrejer”. Gissa om man bara fantiserar? Massvis med grejer jag känner att jag säääääkert skulle kunna göra. Eller? Haha. Har ju visserligen sytt ett par hundtäcken så det skulle säkert gå med lite blod, svett och tårar, men eftersom vi inte ens har någon symaskin känner jag mig lite tveksam. Men vi får se! Kanske att jag sätter igång att testa med någonting som ändå finns hemma.

Kollade lite på Hööks hemsida med, varför lixom? Har kommit fram till att jag visst tycker om det här tränset och att det är jättefint, och det ska jag skaffa mig själv sedan någon gång tror jag. Visserligen ett visningsträns, men wtf.

Att tänka på då är ju att jag behöver ett guldfärgat bett, och sedan har jag tänkt mig såna här tyglar som man knäpper i, såna som finns på typ islandsträns. Har blivit riktigt förtjust i såna faktiskt! Dessutom är det ju praktiskt. Är ju ändå ett visningträns, så kan ju använda det vid fotografering och sånt.

Och så ska jag byta ut pannbandet förstås (usch på det som sitter, typ). Hade tänkt mig något guldaktigt oxå, från Hööks förstås för oss fattiga:

Som det jag har rosa. Skulle jag köpa ett svart så finns det för 99 kr nu på rean, hihi! Men, det skulle jag ju inte. Så 199 kr får jag hosta upp för detta bruna.

Sedan måste jag ju fixa guldfärgade stigbyglar med till sadeln om man inte ska se helt efter ut, sadelgjord spelar väl ingen roll för spännena syns ju ändå inte. Tror att det var det? Som om det andra inte räckte, haha!

Skitläckert hursomhelst, ska införskaffas! Kommer säkert reas ut i höst, haha, och det är väl ungefär då jag kommer få köpa något i hästväg efter Falsterbo-resan, hihi. Men drömma får man ju alltid! smiley

Kommentera

