Pay’n’jump


På måndag ska jag och Ronja på vår första Pay’n’jump! Vi har ju visserligen varit iväg på klubbtävlingar tidigare, en i hoppning där vi kom på tredje plats, men alltså ingen träning på samma sätt. Så det ska nog bli intressant skulle jag tro!

Vi kommer att tävla på Uppsala PonnyKlubb i 50 och 60 cm, alltså samma som vi har tävlat. Det är ju bäst att ta det lugnt med henne då hon trots allt både är gammal och har varit halt och så.

Men, har inte planerat så värst mycket än, vet till exempel inte vilken utrustning vi ska ha och så. Egentligen hade jag velat ha pullartränset men då vill jag skaffa ett annat bett då hon blir så stum på det som är där (tredelat med kopparrulle) och en håltång behöver jag eftersom nosgrimman sitter rätt löst. Fast tja, det gör ju det andra med.. aja.

Sedan så vet jag inte, tror jag bara har dressyrschabrak i färger haha? Mitt vita är allround dock, men vet inte om jag vill ha det när det bara är träning lixom.. annars hade jag ju kunnat inviga min kavaj med men det känns lite överambitiöst.
Ska duscha henne på söndag har jag bestämt, hon är ju så skitig så det är inte sant. Ska sätta tofsar till tävlingsdagen i manen med och dränka den i Eskadrons äppelsprej så ska det nog hållas på plats på ENA SIDAN och inte på båda. Det ser lite skabbigt ut egentligen tycker jag. Har lite ångest, vet inte om jag ska knoppa eller fläta pannluggen? Något av dem vill jag göra, eftersom jag vill att pannbandet ska synas hehe. Har förresten bytt på pullaret till det svarta blingblinget. Snyggt.

Men ja, första Pay’n’jumpen alltså. Vi får hoppas att det går bra! Har dessutom lyckats få Oskar att följa med som fotograf! Wihi. Då får ni se de första hoppbilderna på mig och Ronjis, trots att jag haft henne i ett år… om ett par dagar det vill säga. Men så är det! Längtar dit!

Kommentera

