RonjaPonja

Det blev inte som jag planerat i stallet, när jag kommit en bit påväg till slingan så syns ett staket försatt. Bara att vända. Istället gick jag och mormor över vägen en liten bit på grusvägen där, jättefint var det! Kanske ska fråga ifall man kan låna ridbanan någon gång med, hehe.

Sedan efter vi hade vänt återigen så gick jag in en sväng i ridhuset för att få lite galopparbete gjort i alla fall, och idag var hon riktigt kaxig! Antar att hon blev trött efter ett par varvs fullt fräs. Hon bockade flera gånger, men jag bara la på feta ponnyskänklar så blev det bara ett par protester (bocksprång alltså) till innan de dog ut. Charmigt! Visste inte att hon orkade med såna saker, haha!

Hon blev varm, dock inte speciellt svettig. Får se imorgon vad jag hittar på utöver badandet. Ska bli riktigt kul! Hade tänkt frisera henne lite med, samt smörja hovarna ordentligt vilket jag tänker göra innan vi åker imorgon med tror jag.

Kommentera

