I oktober hämtar vi en ponny…


I oktober hämtar jag denna pålle vid namn Expert, jag ska ha honom fram till nästa sommar och träna och tävla främst dressyr är tanken. Har ridit honom ett par gånger och tycker han är jättehärlig! Dock var han rätt seg men det blir nog lite lättare med ett par sporrar på.

Hoppat honom har jag däremot inte gjort ännu, men eftersom det är dressyren jag satsar på så gör det inte så mycket. Där får det bära eller brista! Dock har jag tänkt att ta mod till mig och rida till Sandbro och höra med dem ifall man kan låna ridbanan/ridhuset med hinder och hoppa lite då och då, kanske köra några träningar ibland och så vidare. Det kan ju vara bra för mig (och honom!) att få träna lite.

Vet inte så mycket mer om honom, inte exakt ålder men någonstans runt 10-12 år tror jag att det var, ingen aning om ras, osv. Men det ska bli jäkligt najs! Då kommer jag ut på tävlingsbanorna så det är bara att bli nervösa nu… hehe.
(Och så ignorerar vi alla trötta Alvas sits, för den är inte speciellt vacker och den jobbar vi på.)

3 thoughts on “I oktober hämtar vi en ponny…

Kommentera

