UPK

Sitter i soffan framför Idol efter en sjukt jobbig lektion på UPK, fick såklart Peppis hehe. Han var jättestel i sidorna tyvärr, men jag försökte jobba bort det så gott det gick. Blev trött i armarna för han stretade emot så mycket, så ibland fick jag bara släppa ut dem och vila lite, och då fick han springa lite som han ville.

Vi gjorde småvolter i hörnen i skritt och trav, och galopp på långsidorna hela lektionen, det var jobbigare än det låter speciellt för mig känns det som. När jag fick bra ställning föll han utåt, när jag fångade upp och ramade in blev han seg..det var jobb till 100% för att han skulle orka gå i form och jobba på.

Ändå är jag nöjd med mig själv och ponnyn, det är antagligen första gången på väääldigt länge han blir riden ordentligt och inte bara lufsar runt med småbarn.

Nästa vecka taggar jag till hoppning med en toppenfin b-ponny! Förresten måste jag bara tillägga att det vore kul att ha någon bild som visar förbättringen sedan jag red honom i skogsbärsdressyr och bara red på UPK. Ett önskemål bara!

Kommentera

