Mixed godis

Det blev ingen superförändring igår med datorn tyvärr, kunde inte börja installera operativsystem men det gör vi förhoppningsvis idag/imorgon istället. Så jag kommer igång lite mer! Kommer bli ett himla jobb med att flytta över alla prylar, fixa alla program osv igen, men det blir nog bra.

Har fixat blogginlägg för den kommande veckan med, imorgon blir det låååg uppdatering för då måste jag sitta och tokplugga fysik.. blööööööhhh. Och allt annat med för den delen.

UPK ikväll, hoppas på att rida Peppis! Snackade ju lite med Emme förra gången och det lät som att hon kunde sätta in honom när det gick typ, och det är ju när jag finns tillhands hihi. Isåfall ser jag fram emot ridningen jättemycket. Ronja får vila idag, det finns ju inte så jättemycket att hämta ute i skogen ridmässigt förutom att det är mysigt, men nu har ju vädret blivit sämre så det känns inte så lockande.

Igår gick det jättebra förresten, red nästan fram till Sandbro och tillbaka, red ett par varv på slingan och sedan tillbaka. Hon gick hur bra som helst, bästa gången ute någonsin! Dock lät jag henne slippa undan lite och satte mig aldrig ner och jobbade direkt, utan bara någon kortis när det var bra underlag och annars lättridning i traven och lätt sits och lite lättridning i galoppen. Förutom när jag fattade, för jag ville att hon skulle komma i en ganska fri form men ändå inte giraff-form så att säga. Gick toppen, ibland fick hon lite prestationsångest bara och typ rollkürade sig själv. Inte okej där, men då fick gasen hjälpa till lite.

Kommentera

