Ridpass+några bilder

Åkte till stallet tidigt idag, när jag var upp en sväng klockan 8 på morgonen kände jag bara att ”Nej, jag vill åka nu” och vips så satt jag i bilen en timme senare på väg. Red i ridhuset, började med lite dressyr, väldigt mycket lösgörande och vi körde galoppfattningar x100, bara korta sträckor i början så hon blev lite alert och sedan skrittfattningar samt att vi körde varvet runt, med volter, serpentinbågar, osv i galopp.

I traven var hon riktigt fin, dock inte helt lösgjord, men jag kom åt henne på hennes svaga punkter så hon dog lite grand och orkade inte riktigt.

Jag kunde inte låta bli efter ett rejsvarv i galopp att hoppa av och bygga fram ett sockerbitshinder, så vi hoppade oxå. Jag försökte träna min sits lite och tja, det gick rätt bra.

Har inga bilder från ridningen, för hade inte med mig någon fotograf, hehe, men har några på hur ponni såg ut (vitt & lyxigt) och några hagbilder. Givetvis rullade sig snuttan! Haha. Hade tyvärr teleobjektivet så fick inte med hela henne på en gång trots att jag sprang iväg så långt det gick, haha! Kommer fler bilder sedan 🙂
Sötnosen 🙂

Kommentera

