Springar’N

Känner mig helt stolt (och slut) efter att just ha kommit in från en promenad springtur med Kurtii! Det är nämligen så att jag har typ jordens sämsta kondis, och jag har bestämt mig nu efter gårdagens flippade utmaning orienteringen ska jag ge mig ut varje dag och springa lite. Dock blev det väl mest joggning idag, men ändå. Har till och med fått ett par springtajts, så nu jäklar! Måste klara det här, så räkna med en del peppning till och från mig själv hehe 😉

Red lite idag med, aktivt liv här! Är i alla fall målet, att jag ska bli en sån här sjukt sportig människa som kan springa flera mil typ, haha. Önskar vi hade en crosstrainer eller ett löpband hemma, skulle vara så jäkla najs.
Jaaaa, ridning som sagt, är helt inne på löpning och träning och sånt nu haha, men red i alla fall utan stigbyglar idag igen, fortsatte på gårdagens spår lite grand och tränade galopp extra mycket. Hon var för en gångs skull ganska jämn på fyrkantsspåret med, blev rätt vingligt när jag gjorde volter och så vidare men det är en klar förbättring att hon kunde samla upp sig och gå i form i galopp även på långsidorna i ett lugnt tempo. Försökte rida så långsamt som möjligt där och samla upp, upp, upp, Ronja tänkte mer ner, ner, ner, men jag fick det himla bra i vissa lägen.

Ska fixa ett inlägg till imorgon med nu, tjingeling! 😉

Kommentera

