Wünderbar!

Red idag, och det var så hiiiimla kul!!! Han var jätteduktig ponni, inte alls så dålig kondis som jag trodde heller, utan han blev knappt svettig förräns efter kanske en kvarts trav+galopp, alltså inga problem alls 🙂

Körde som sagt bara igenom gångarterna mest, putsade sadeln innan och satte på lädrena och stigbyglarna, heh, smart att jag inte har några snoddar till stigbyglarna… ehehehh. Får fixa det imorgon eller något, är ju rätt så akut om man säger så.

Filmade lite när jag släppte ut honom i valackhagen, hihi första gången jag har ponni där! Trots att det är min tredje pöjk, haha. Han var i alla fall rolig pojke och sprang runt hur länge som helst och busade, dock orkade jag bara filma lite grand 😉

Ska iväg till UPK snart, hästbyte! Längtar tills imorgon när jag får rida igen!!! Och tills jag får hoppa sötnosen, travade över lite bommar som låg framme och när han kom fel tog han världens galoppsprång över! Gulle. Så längtar som sagt till hoppning, hehe. Ska kolla upp angående hoppträning på Sandbro!

Kommentera

