Chilledilltips

Höhö, yesbox. Jag har blivit lite kär i ordet, och varför inte dela med mig av några tips hur jag brukar slappa? Skitbra idé ju, hehe.

För lagom chilledill

  • Fixa lite härlig musik, inte alltför lugn. Ex)
  • Mat är inte bara vägen till mannens hjärta, utan allt. Lite gottigott skadar aldrig.
  • En skön tidning eller läsa tonvis med bloggar. You decide.
  • Lite halvfula myskläder. Eller snygga myskläder, why not? Skönt ska det vara, men ingen överkurs här.
  • Det här passar bra efter skolan, enligt min mening.

För lite chilledill

  • Sätt på glad musik som du själv gillar. Ex)
  • En ruta choklad blir precis lagom. Less is more. Och så lite iste eller något till, det blir skitbra.
  • Bara snacka med någon i telefon, eller glo på teve.
  • Vanliga kläder blir jättebra.
  • Kan utföras när som helst på dygnet, oftast typ i skolan, eller när man väntar på någon eller så där.

För extrem chilledill

  • Lat musik…. Ex)
  • Här krävs extrema kockkunskaper. Eller något sånt. Laga skitgod mat och poppa den största skålen med popcorn som finns, och viktigast: ät allt SJÄLV.
  • Bara fantasin sätter gränserna för aktiviteter.. haha. Eller något sånt. Här är det väldigt valfritt överlag, eftersom det ska vara extremt chilledilligt. Till exempel älskar jag ju att läsa folks bloggar, so I guess att det blir mitt tips. Och såklart sjunga falskt till din musik. Don’t forget.
  • Här krävs en fet mysdress som folk skulle skrika om de såg dig i. Eller en Onepiece, dock har jag inte provat det själv så ja, det kan ju gå snett..på egen risk alltså. Haha.
  • Ska du extrem-chilledilla, är det bäst för dig att du antingen har en hel dag på dig, eller en kväll åtminstone. Det här är ett privat event som man inte gör med någon annan. Typ när man har lägenheten för sig själv.

Så där har ni mina FETASTE chilledill-tips! Alla provade och genomförda av mig. 😉

One thought on “Chilledilltips

Kommentera

