Reaktion

Sedan mitt inlägg samt postande av kommentarer på bloggar angående chockhöjda licensavgifter har jag fått lite reaktioner.

Av storbloggarna har följande länkat till namninsamlingen:

Jag tycker att det är väldigt fjuttigt att endast tre stycken brytt sig! Jag tror att det är så att eftersom de själva inte tävlar lokalt t ex så bryr de sig inte riktigt, eftersom de själva har ekonomin. Och är det att bry sig om sin sport? Nej. Det är det verkligen inte.

Jag tycker fortfarande, som sagt, och kommer alltid att tycka, att man ställer upp för varandra inom ridsporten. Oavsett om det gäller ett ridhusbygge som behöver underskrifter eller detta med licensavgifter som faktiskt är så mycket större.

Att betala 500 kr, tidigare 200 kr, för sig själv, PLUS att hästen ska ha licens oavsett nivå VARJE ÅR, är inte diskutabelt för ekonomin. Plus startavgifterna, bensinen dit, träningarna innan, maten där… det är en enorm CHOCKHÖJNING.

När jag får mer tid ska jag sätta mig och slipa på ett mail till Svenska Ridsportförbundet och fråga vad de tänker med. Jag sätter mig absolut på tvären till detta och vill protestera, dock kan det bli svårt med tanke på att jag vill börja tävla… 😦

One thought on “Reaktion

Kommentera

