Hästblogg eller vardagsblogg?

En sak jag har funderat på lite är, om man ska räknas som en hästblogg, måste man skriva bara renodlade hästinlägg? Ridpass, outfits och hästfakta? Är det normen?

Själv tycker jag att en blogg faktiskt lätt blir långtråkig med bara hästinlägg. Tyvärr är det sant. Jag saknar musik, vardagsinlägg, lite personlighet över bloggaren. Sedan så behöver man ju inte överdriva vardagsinläggen så de blir på så pass tråkig grad så att det blir typ ”Hej, idag var jag med Lisa och Anna och vi gick till Jordgubbsgatan klockan fyra och kom hem klockan sju efter att ha spelat Monopol och Alfapet i exakt tjugo minuter var”. Det blir inte så intressant för personen som läser, som faktiskt inte känner Lisa och Anna.

Det är svårt att skaffa sig en uppfattning om någon om man bara får se ett så smalt perspektiv av en person som stalldelen, men vad händer de andra 20 timmarna på dygnet då?

Det är även lätt att skriva om allt som går att skriva om i hästväg. Kan låta tragiskt, men i min mening så blandas lätt ämnen ihop med varandra. Sedan har ju vissa svårt för att ta in både hoppning och dressyr, skriva inlägg om båda utan att bara gå på grunden, så då smalnar ju fältet av ytterligare.

Vad jag försöker komma till, är att jag räknar inte mig själv som en ren hästblogg, utan mer en om mitt liv. Sedan är en stor del av mitt liv hästar, och jag tycker om att skriva om det, visa bilder, klipp, och så vidare. Jag tycker inte att man måste hålla sig till ett enda ämne på en blogg. Sån är jag.

One thought on “Hästblogg eller vardagsblogg?

  1. Precis min mening! Tycker det är roligare med en allsidig blogg som handlar om mer än hästintresset! Puss o kram, du är bäst, hoppas kemiprovet gick toppen

Kommentera

