Hoppning!

Hoppade min busponni idag, var slö så orkade bara bära fram sockerbitar och en bom som jag förvandlade till ett 40-50 cm hinder. Och som jag sagt förut, jag lider lite av höjdskräck och är inte en hoppryttare, sedan att jag tycker det är fruktansvärt roligt är ju en annan sak. Själv tycker jag dessutom att jag förbättrat mig rejält!

Hoppade på volt och innanför spåret, körde både nya fattningar från skritt och trav och höll igång ett par varv ibland. Varierade mig helt enkelt, så han inte skulle lära sig vad vi gjorde riktigt. Det gick jättebra, jag var helt glad och orädd när jag hade längsta bommarna=hindret ser inte lika högt ut. Så när mormor kom in vad jag henne att höja upp till högsta, alltså 70 cm. Vilket kan verka lågt för andra, men för mig är det en stor grej.

Så jag hoppade 70-hindret en hel del gånger, jag var så oerhört glad och värsta lyckoruset bara ”WAAAAHHH” för jag tyckte verkligen att det var toppen. Var inte ett dugg rädd eller så en enda gång under passet tror jag. Så Klubbhoppningen den sjätte december satsar jag på 60 och 70, troligen. Mihi! Ska fixa en hoppträning snart bara. Fegis som jag är vågar jag inte ringa, hehe, men det ska komma.

Hursomhelst – GLAD CHEY! 😀

Kommentera

