Skitponny’N

 

Blev lite besviken idag när jag var i stallet, hade bytt om, fixat järnet och kaos-planerat lite grand för att hinna med ett härligt dressyrpass på ponnyn, så bara, nej. Han vägrade komma i hagen, för vad blir det, tredje gången någonsin? Grejen var att jag hade inte med mig mobilen = ingen ficklampa = ser ingenting = går inte ut i äckellerpölen. Jag försökte med allt, hink med mat, ropade, visslade, hoppade upp och ner, försökte gå fram lite…men nej. Han kom inte.

Jag hjälpte till med mockningen istället så satsar jag på ridningen imorgon och hoppning för Sandra på söndag förmiddag. Najs! Jag hoppas det går bättre då än sist jag red för henne. Senaste hoppningen gick ju galant måste jag säga. Kör nog något roligt hursomhelst!

Ska fixa en transport med till klubbdressyren, fick veta att M-L’s medryttare ska iväg på samma tävling med Pärla, alltså kan vi inte låna hennes kärra. Men det ordnar väl sig, det gör det alltid.. 😉

Kommentera

