Allt gick skit

Jag känner mig helt besviken och ledsen. Allt gick bara åt skogen idag, jag lyckades inte med någonting.

I stallet gick det trögt att rida, men han var ändå duktig hest. Nöjd med den lilla kusen åtminstone. Sedan gick det bara utför. På UPK fick jag ”välja” häst mellan fyra; Ross, O’boy, Nemo och Rafael. Jag tänkte så här; Jag är för liten för Ross, alla kommer tycka jag är konstig, plus att jag aldrig ridit honom. O’boy kommer vägra. Rafael är trög och kör ner skallen. Så jag kände att ”heheheheh jag tar Nemo” för han hade varit pigg innan, men jag borde inte ha gjort det.

Jag kunde inte ens svänga ut i hörnen med honom, bestämma tempo eller något alls. Hoppningen gick skit förutom sista språnget på en oxer.

Och, som om det inte vore nog med att jag blev sjukt besviken på mig själv; lappen till Klubbdressyren var givetvis nedtagen. Och jag har inte anmält mig. Så nu kommer jag få betala extra och krångla, och jag blir bara så arg. Arg på UPK att de aldrig sätter upp lapparna i tid, arg på mig själv att jag inte kollade förra veckan, arg för att jag inte anmälde via mejl. Jag är bara arg, och ledsen. Mest ledsen.

Jag känner att mitt humör bara är botten nu. Allt går bara dåligt, jag blir bara ledsen och misslyckas med allt jag gör. Tur att det är lov i alla fall, jag kanske kan kurera mig… med massvis med ponni och ridning och träning inför tävlingen som jag tänker vara med i ändå, och att hesten förhoppningsvis ska klippas så han slipper stå inne så fort han blir svettig och den största fördelen för mig; mycket skönare att slippa borsta hela hästfan när han rullat sig (vilket han gör varenda eviga dag av någon anledning som jag inte vet).

Kommentera

