Julen är kommen

Idag invigdes julen redan den första november med ett stort julbord. Var med pappsi och åt tills magen höll på att spricka, eller tja, inte riktigt men vi kan ju säga så ändå. Fanns inte jättemycket i min smak, bäst var ändå julmusten och pepparkakorna. Mums!

Jag avklarade ju stallet innan med, ett fett dressyrpass med inriktning på de olika delarna i dressyrprogrammet. Det är apropå det hög tid att börja kika igenom det igen och nöta, men jag glömmer det hela tiden av någon underlig anledning…

Blev mycket galopp, man fattar ju galopp i hörnet och tar stora mittvolten och avsaktning innan hörnet, där jag har två problem; 1) han galopperar fint tills efter volten där han taggar som tusan och ökar asmycket och 2) han saktar av i slängtrav med hög nacke. Måste fixa fattningarna till söndag. Så är det bara.

Imorgon köper jag nog täcke så det är avklarat, ponnin klipps på fredag klockan 8.30. Shit pommes frites. Det är ju trots allt mitt höstlov vi snackar om…(för att inte tala om söndagen, då är ju första start redan klockan 8, och då ska man vara framriden och allt typ) Men det är det värt! 🙂

Kommentera

