Varför?

Varför känns det som att man alltid vill ha mer, och mer, och mer? Man blir aldrig nöjd med det materiella, det ger en stunds lycka, men efter ett tag känns det där lyckoruset inte längre lika starkt.

Sedan för mig kan jag säga att jag ändå är väldigt glad för mina saker länge, det är inte så att när jag får något att det  bara gör mig glad en dag eller så, utan ett par dagar går jag runt och tänker ”wow, den där saken är min” eller vad man ska säga, sedan beror det ju på vad det är med, är det ett läppglans känns det inte lika mycket att man verkligen äger det.

Det som jag blir extra glad över varje gång det används, är till exempel hemmagjorda saker, schabrak och träns. Lite extra dyra saker känns oxå länge, kanske en ny jacka eller liknande, man älskar dem mer och mer för varje dag som går.

Sedan finns ju alltid det här suget kvar. Efter mer pengar, mer saker. Jag tycker ändå att det är rätt naturligt, att man vill vara så fin och uppdaterad som möjligt. Men ändå inte riktigt det där med uppdaterad, det är väl lite individuellt antar jag..men ändå. Det kommer ju nya saker hela tiden, nya kollektioner, produkter, och så vidare. Och varje gång hittar man något som skulle vara trevligt att ha.

Men det är inte lika ofta man hittar något ”to die for”. Då är det verkligen så att man tänker på den här saken hela, hela tiden. I alla fall för mig. I mitt huvud svävar alltid massa olika outfits omkring, även om jag inte rider matchad varje dag. När det fotografering på gång försöker jag dock göra det, det är ju alltid kul att se fin ut menar jag.

Att man inte har råd med allt gör ingenting, det är oxå helt naturligt. Jag tycker inte att någon är mindre värd eller fulare för att denne person bara har utrustning från Hööks, eller bara kläder från outlets. Jag tycker att man kan matcha ihop saker minst lika fint ändå. Sedan om man väljer att göra det eller inte är ju en annan diskussion. Men ändå.

Kommentera

