Plugg och ponnyn man alltid är nöjd med

Jag sitter nu och har just gjort klart min book review till engelskan (inte mitt bästa ämne heheh), har läst boken på två dagar på 160 sidor, duktig chey? Eller kanske skulle gjort det tidigare, menmen, så blir det när man prioriterar andra saker! Haha. Jag hinner ju i alla fall i tid, right?

Stallet var sådär härligt idag igen, jag mockade och tog in en glad ponny. Efter lite borstning under vilken han för en gångs skull verkligen njöt, la huvudet på sned och sötade sig så jag stod och garvade (helt normalt) som tusan, blev det barbackaridning. Jag har verkligen börjat rida barbacka mer på honom nuförtiden! Balansen blir bättre och bättre, bra! Övning ger färdighet, som vi alla vet.

Jag gjorde bara lite random saker med honom, sånt här vanligt som typ slutor, skänkelvikningar, serpentiner, volter, osv. Han var duuuuktig! Travade även lite bommar, skumpeliskump! Haha ponni. Jag har verkligen haft bara kanske ett pass med honom som jag inte är nöjd med, och det minns jag inte ens vilket det var? Haha. Jag älskar honom. Ifall det har varit lite svårt att fatta, men han är den bästa ponnyn jag har haft. Förlåt Ronja, Comet, och Kontusz, men han är snäll i stallet, snäll att rida, lagom pigg, gillar dressyr och hoppning och är bra på båda… han är perfekt. Jag har älskat dem andra med, supermycket, men han är verkligen den som passat mig bäst, jag har ju till och med lyckats vinna vår 1:a tävling tillsammans efter en månad?? Alla är ju bäst på sitt sätt, men jag har inte varit den perfekta ryttaren för dem. Även fast de är älskade oxå.

Tack alla mina söta älsklingar.

Kommentera

