Hotel Metropole

Sitter med plugg som vanligt. Denna dag är det oxå en engelska-grej, till Bryssel. Jag ska skriva om Hotel Metropole (som man kanske kunde lista ut av rubriken), dock är det väldigt svårt eftersom det tydligen inte finns någon info om det som skulle vara det jag ska skriva om; att hotellet var ockuperat av nazister ett tag. Det enda jag hittar är just den biten, att det har varit det. Ingenting om varför, hur länge, när, vad de gjorde…ingenting. Så jag ska fråga vår svenska-lärare som ska vara expert på det, anteckna lite, och översätta till engelska. Så får det bli.

Ska åka till stallet när pappa kommer hem, jag vet inte vad jag ska hitta på men är det hyfsat tomt i ridhuset blir det kanske lite hoppning. Men jag vet ju alltså inte. Dålig fantasi idag, just nu.

Känner mig faktiskt lite illamående…

Kommentera

