Häst hela veckan

Från och med idag är det prao på UPK som gäller innan jag ger mig iväg till min fina ponni. Första dagen gick alltså finfint, trevligt värre var det faktiskt, jag slapp till och med halma hihihihihih. Lite slitigt, men det är ändå roligt, så nu börjar jag fundera igen, jag kanske vill jobba med hästar ändå? Suck.

Jag ska på onsdag faktiskt gå på ett öppet hus – på Celsius. Där finns det i alla fall så att jag kan gå SAM och rida två (eller var det tre?) gånger i veckan. Naaaajs! Så kan jag ju typ bli lite både och, hehe. Eller bara passa på att vara i stallet, hur man nu vill se på saken.

När jag kom ut till pållen i den mörka hagen, med pannlampa på, såg jag det jag inte ville se. Ett stoooort hål i täcket, både invändigt och utvändigt. Så, alltså håller ett täcke i en vecka….suckduckfuck.

Red i alla fall, dressyr och lite träning med bro, slalom, ruta, labyrint och grind. Ska ju troligen tävla TREC om ett par veckor med pålle! Kommer gå lite sådär, haha, han är skitdålig på att typ göra framdels-/bakdelsvändningar och backa och sådant, han är bra på dressyr och hoppning, that’s it haha. Fast bara en sån sak. Han kämpade i alla fall på sitt bästa, så det ska nog gå att träna upp. 🙂

Kommentera

