Något jag nyligen lärde mig…

…var att inom EU är det ingen tull. Det känns ju annars som att t ex Storbritannien ligger ju aslångt bort, och att det säkert är tull där (det är ju det från USA, båda pratar engelska, daah? haha), men jag har alltså fått reda på att så är inte fallet. Alls.

Så, när jag kikade runt på nätet efter hjälm förut hittade jag ju Charles Owen-hjälmar för strax över 1000-lappen (istället för 2000-3000). Najs! Det enda man kan få räkna med är ju att frakten blir liiite dyrare för att det är en bit att skicka. Men det blir ju ändå billigare än att köpa det ”live” i butiken hemma i Sverige.

Så hade jag inte haft en fin hjälm hade jag nu slagit till! 🙂 (Och visst skulle det inte skada med två fina hjälmar, men det behövs ju absolut inte)

Eu Flag Map 555px.png

Kommentera

