Pluggis? Nej. Plugghäst? Gärna!

Jag tycker att jag är rätt duktig i skolan, om jag själv får bestämma. I dagsläget vet jag ett par betyg jag kommer få, och har ett par på g som ska få vetas snart. Trots allt är det ju inte så långt till jul och vårt näst sista betyg någonsin i högstadiet (förutom i vissa ämnen då det faktiskt är slutbetyget redan nu).

Religion – MVG i slutbetyg
Hemkunskap – (troligen) MVG i slutbetyg
Matte – ev. VG
Svenska – har VG, satsar givetvis mot MVG
Kemi – MVG i betyg

Bara för att ge några exempel. Till exempel kemi trodde jag ju inte var min starka sida, men det visade sig visst att det var det. Haha.

Svenskan är bara den jag stör mig på, är ju min starkaste sida och jag har haft MVG där, men det kom från Brantan. Vår lärare nu sätter aldrig MVG före nationella ifall man inte skulle lyckas där, för att slippa sänka. Även fast jag alltså blev det tidigare, haha.. menmen.

Kommentera

