Önskningarna uppfylls inte alltid

Snarare inte speciellt ofta. Jag menar, tänk om alla som drömde om att vinna en miljon på lotto skulle göra det? Vad skulle hända då? Det skulle inte vara lika roligt, man skulle inte känna sig utvald på samma sätt. Eller om alla hade samma schabrak på hästarna, skulle det vara lika roligt att önska sig det i present? Att man hade råd med vad man ville?

Men bara för att det inte skulle vara lika roligt då, behöver inte det betyda att man måste vara glad när önskningar inte uppfylls. Jag tänker på traditioner som bryts, för det känns jobbigare och jobbigare för varje dag just nu med tanke på Globen. Att jag inte ska dit, dessutom när i stort sett alla storbloggare inom hästvärlden ska dit, hade varit skitkul att få ställa några frågor eller bara se dem i verkligheten lixom. Suck.

Det känns samtidigt väldigt, väldigt själviskt att säga så, att ens tänka så, men hur jag än vänder och vrider på det kan jag inte få något att kännas bättre. Det känns bara surt, tråkigt, hemskt, att jag inte ska dit. Jag har tävlat om biljetter på sjuhundraelva olika sätt, och det som känns irriterande, är att varför lyckas jag alltid vinna såna där jävla Twilight-biljetter till allt möjligt som jag bara var med en tävling på skoj, men inte något jag verkligen, verkligen vill som jag försöker med massvis av chanser?

Jag vet lixom inte vad jag känner, allt är bara kaos. Eller rättare sagt, jag är skitledsen och arg, besviken och sur, och det funkar inte för mig att höra planer inför Globen, läsa bloggarnas inköpslistor och samtidigt le och veta att jag inte ska gå. Jag är väl för bortskämd.

Kommentera

