Tävlingstagg!

Sitter hemma och ska förbereda lite mer saker inför imorgon, hämta kamera osv.

I stallet hann jag inte med ridning som jag hade tänkt, utan jag borstade noga, trimmade hans mammutben och det äckligt fula hovskägget försvann (äntligen tog jag mig tid). Duschade svansen och fötterna så det inte är någon lera och rent och fint, sedan borstade jag igenom svansen och sprejade i rejält med pälsglans där i för att sedan fläta så han inte bajsar ner svansen och så att den blir lite lockig (=fint).

Sedan spolade jag upp lite vatten i en hink och blötte manen och pannluggen och började fläta. Sedan sist har jag insett att det är bara slöseri med tid att försöka rulla upp knopparna dagen innan, it’s just impossible. Han skakar ut dem, och därmed basta.

Bytte schabrak men hann inte putsa, hehe. Har inte använt tränset så många gånger så det gör nog inget, har jag gott om tid i stallet imorgon på morgonen tar jag upp en trasa och har på lite balsam för att få upp lite blänk, annars blir det nog bra ändå. Har ju mitt fiiiina pannband. Han kommer vara en fin hest!

<p>jordens sötaste ponni med jordens fulaste knoppar haha! som förresten skakades ur av herr duktig för sjuttioelfte gången efter bilden togs, helt värdelöst haha. får fixa imorgon.<br /><br />
är sjukt sjukt sjukt nervös. för vad vet jag inte, men ja. så är det ändå.<br /><br />
kameran ska med! :)</p><br />

Imorgon på tävlingen då, satsar jag på att rida fram i god tid ute så jag kan galoppera på framåt och få lite bakbensaktivitet och så, ha space utan att behöva trängas med alla småbarn som inte lärt sig reglerna på framridning än. Jag hoppar fram inne och hoppas att de håller sig undan och att det går bra bara, ska försöka chilla lite och inte stressa så mycket så går det nog bra. Det får bli som det blir helt enkelt.

Hoppas även på placering, och jag tror att vi kan fixa det, min fina pålle och jag. Såklart i båda klasserna då. I 60 är det ju bara idealtid, så då rider jag snyggt och prydligt och beroende på vilken häst som sätter tiden rider jag långsamt/snabbt. Antagligen lite långsammare faktiskt. I 70 rider jag en bra grund, och öser på lite i omhoppningen utan att överdriva. Det ser ut som att det blir rätt najs motstånd så pirrigt är det allt! 🙂

Kommentera

