Strawberry Bob

Igår på UPK fick jag Bob, som jag ville haha. Vi hade dock vikarie, menmen…

Jag kan börja med att säga att jag nu officiellt älskar den ponnyn 😉 Han var sjukt rolig att rida, det finns massor att jobba med men jag är ändå nöjd med första passet någonsin på honom. Det är synd att jag ska sluta på UPK och inte får fortsätta rida honom, men han var fortfarande en skitrolig ponny att rida.

Det tråkiga var att vår lektion bestod av 90% skritt och ingenting avancerat eller vad man ska säga. Vi fick inte ställa hästarna i volterna (say what?) och galoppera en volt i taget? Som om vi aldrig hade ridit förut typ? Så det blev jag rejält besviken på, visst, vi brukar ha rätt tråkiga lektioner som inte ger speciellt mycket, men igår var det verkligen ”rid runt på fyrkanten i skritt och försök att inte ramla av”. Alltså totalt slöseri med pengar, jag bara såg dem brinna upp i stort sett.

Men som sagt älskade jag hästen och hade kul med honom i alla fall. Det enda jag failade totalt på var galoppen, haha. Just därför hade jag velat ha lite mer tid på mig och inte galoppera i typ 2 varv och sedan få skritta och vänta till nästa gång?

I början var han rätt hård i munnen, stel i halsen och så, men efter jobb med ställning och flytta undan för skänkeln gick han som en dröm till och från, bortsett från att han inte riktigt ville ta bettet ordentligt utan slängde med huvudet för att slippa jobba utan bara böja lite grand på nacken, vilket inte var mitt mål (om någons?). Han är i alla fall inte lika vinglig som när han kom vilket även det passar mig utmärkt. Taggad till hoppning!

Kommentera

