Ännu en jul-relaterad dag (iallafall på namnet)

Idag är det alltså annandag jul som vi alla vet, egentligen är det lite skumt att man har massor med andra dagar efteråt som oxå ska ”firas”? Hm. Inte för att vi direkt gör det, men under denna julhelg har vi hittills ätit hos mormor varje dag, haha, om det kan räknas. Nåja, intressant värre!

Mina planer för resten av veckan finns inte ännu, förutom att jag och Nadia ska ge oss ut på en uteritt på fredag, en lite längre hade jag tänkt mig utan någon tidspress. Jag har ju faktiskt inte ridit något långt med honom än (!) så det är ju absolut på tiden att ge sig ut på äventyr!

Förresten har jag kommit på att jag kan inte använda mitt presentkort/pengar till något kul i hästväg… jag måste lägga nästan allt på den svindyra licensavgiften 😦 Jag hatar Ridsportförbundet något enormt just nu som tvingar folk som knappt tävlar att betala skyhöga summor för ett par tävlingar! Som bara går till skit. Okej om det gick till att förbättra på tävlingarna, men det gör det ju inte! Och grejen är ju, att de som tävlar över lokalt, det är de som har råd med det. Så himla korkat. Jag kommer ju bara tävla lokalt, jag skiter totalt i om jag får tävla högre. Jag kan ju ändå inte.

Och så ännu en ny regel, såklart, det här med loggorna. Jag orkar knappt ta upp det, jag blir så trött på hur man kan vara så trångsynt. De verkar ju helt ärligt tycka att alla ska vara sponsrade elitryttare med mycket cash, annars är det bara att sälja hästen… jag blir faktiskt ledsen.
Jag känner mig taggad på att skriva ett åsiktsinlägg angående detta! Håll utkik!

One thought on “Ännu en jul-relaterad dag (iallafall på namnet)

Kommentera

