En strålande dag

Idag skiner solen för fullt och tempen visar på 10 grader i skuggan. Och det är december!! Det är helt sjukt! Jag fattar verkligen inte hur. Haha. Men jag hoppas såklart att det kommer lite lagom mycket snö snart, det är ju faktiskt vinter ändå… stackars ekosystemet, haha.

Och jag som har köpt broddar för 64 spänn. 64 kronor är alltid 64 kronor, och jag hatar att ha slösat pengar i onödan. Jag tycker dessutom det känns väldigt jobbigt att rent ut sagt slösa pengarna på att betala licens-helvetet oxå (läs föregående inlägg så fattar ni). Jag får väl tigga av mina föräldrar att de betalar för mig så fixar jag ponnyn. Förresten borde jag nog höra om inte han har livstidslicens redan, snacka om att sitta finfint isåfall! Sedan medlemsavgift till UPK med, 125 kronor.. .suck. Pengar pengar.

Och snart är det januari, längtar efter mina DM-grejer! Det stod i mejlet att på deras hemsida, Dressyrmupparnas hemsida och så vidare stod leveransinfo, men jag har faktiskt inte hittat någon… hjälp? (Fråga nån som vet – Beijers)

Nu ska jag ut till stallet och Oskar ska med, min fotograf! Räkna med fina bilder under dagen 🙂

One thought on “En strålande dag

Kommentera

