Förberedelser inför nyårsafton

Har inte gjort speciellt mycket idag, luffat här hemma, legat i sängen och gått lite fram och tillbaka. Senare på dagen var febern borta så jag åkte iväg till Ica och handlade åt mamma (och mig hehe) inför imorgon, som ju är årets sista dag. Vi ska inte vara hos mormor som vi brukar, för de ska till Stockholm på konsert, så vi har kommit fram till en egen nyårsmeny!

Till förrätt blir det avokadosoppa med chilipinnar, varmrätt oxfilé wellington och efterrätt pannacotta på toblerone med halloncollis (typ hallonsås). Gott säger min mage!

Har hjälpt till att göra chilipinnar idag då alltså, dock är jag besviken för jag trodde de skulle bli hårda… och trots att jag hade i kanske 7 gånger så mycket chili som i receptet kan man inte ens ana chili-smaken… inte jag iallafall. Trååååkigt när jag kladdade ner mig och la ner tid och allt på det. Hmpf. Mamma fixade toblerone-pannacottan och det blev även en mugg över som vi ska smaka ikväll…mihih! Ciao! 😉

Kommentera

