Planer för Expert

Nu har ju Expert tagit det rätt lugnt och när jag har ridit har jag bara tagit det lugnt och chillat lite med ridningen. Nu efter jul och nyår tänker jag sätta igång honom på riktigt igen och utnyttja min lektion jag fick av mormor. Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska ta en dressyrlektion eller en hopplektion, svårt att bestämma mig! Dressyr kan jag ju träna hemma medans jag måste åka iväg och hoppträna, så jag vet inte. Är lite inne i en hopperiod så…

Hursomhelst hoppas jag att fler klubbar lägger upp propositioner snart till tävlingar så jag vet om det är någon idé att köpa licens, troligtvis är det ju det men ändå. Har hittills tänkt vara med i en distanstävling iallafall med bästa Nadia, och om jag hittar någon fälttävlan nånstans i närheten, endags alltså. Det skulle jag inte säga nej till, har alltid varit en dröm att få tävla i fälttävlan, då behöver man ju inte välja vilket man vill satsa på.. hihi 🙂

Annars är det dressyren vi kommer att köra mest på, hoppningen känns lite långt borta för tillfället eftersom jag inte har hopptränat honom för någon än. Har ju egentligen bara hoppat bana på klubbtävlingen på UPK. Så det blir nog bra!

Är himla taggad på tävlingssäsongen 2012, även om Ridsportförbundet surar till det ordentligt med sina regler hit och dit så är det hästen man ska fokusera på, och att ha roligt tycker jag. Vill tävla så mycket som möjligt i dressyren och mitt mål är att vinna en LB:1 innan jag lämnar tillbaka honom (och det har vi ju inte startat än, har ju bara startat LC:1 och vunnit hehe). Men det är mitt långsiktiga mål! Någon klubbhoppning har jag oxå tänkt mig, vi ska banne mig komma runt en 70 cm-bana, så det så.

Någon annan med planer för sina hästar eller medryttar-hästar? 🙂

5 thoughts on “Planer för Expert

  1. Hej Alva , tänkte bara skriva ett litet tips att du kanske ska ha som mål att få en viss känsla eller möjligtvis procent i LBn istället för just vinst, för även om man vinner kan det ju ha gått hur som helst haha 🙂 bara ett litet tips, då är det ett lättare m

Kommentera

