Kurtiis tillstånd

Jag kan inte annat än undra vad det var som hände – och varför. Idag har vi fått veta att hans operation ska kosta cirka 30 000:-, vilket vi kommer få betala 20% av. Plus att de har röntgat en gång, ska röntga igen, besöket, övernattning, smärtstillande, gipsning, osv.. det kommer bli väldigt dyrt. För att han ska bli bra måste han ha gipsat ben i åtminstone 6 veckor och vi måste hjälpa honom att ”komma tillbaka”, dvs gå på typ sjukgymnastik och återbesök med honom minst en gång i veckan och så.

Det känns helt jävla sämst. Nu är han opererad i två timmar men vi får inte träffa honom ändå. Vi har ingen aning om hur han mår. Jag saknar honom. Jag vill krama och pussa på honom och få honom att förstå att det kommer att ordna sig, vi har inte övergivit honom.

Det här är så himla hemskt. Jag hoppas att det inte händer NÅGON annan, att behöva vara så här oviss och ha sin bäbis någon annanstans i flera dagar, när han opereras och allt. Sover borta för första gången….. jag hoppas verkligen, verkligen att han klarar denna allvarliga ligament-skada på bästa vis och att han klarar av att kanske bli halt.

 

3 thoughts on “Kurtiis tillstånd

Kommentera

