Mount Everest

Idag har jag varit på Mount Everest! Skämt åsido, jag och Nadia red ut idag, hon på Eld och jag på min fuxfärgade ponny. Inga krav var det, jag brukar inte ha det när jag rider ut längre sträckor, bara massa kul! Dock hade han inga broddar eftersom pappa inte tyckt att det har varit nödvändigt att sätta på dem, så lite Bambi på hal is var det haha.

Vi red på lite upptäcktsfärd och tänkte gå och klättra – när vi kom upp och tänkte köra igång där på grustaget så bara näää….jag tror jag ångrade mig….. Konstigt? Nja. Med tanke på att vi befann oss i en bergskedja fast av grus så gick vi ner för backen igen. Vi satsade mer på vanliga asfaltsbackar istället, och rida i skogen.

Vi fick till riktigt bra blandning av underlag måste jag säga! Asfalt, gräs, mossa, grus, is, och kanske något mer. Dike till och med.

Bilder snodda från Nadias blogg när vi var på besök på Mount Everest(det var mycket läskigare i verkligheten):

Kommentera

