Mål – HOPPNING

  • Att våga rida på i ett friskare (snabbare) tempo
  • Att kunna rida lika bra med säkerhetsvästen på och börja använda den mer när jag hoppar
  • Hoppa regelbundet en gång i veckan
  • Träna regelbundet i hoppning för tränare
  • Hoppa en bana på 90 cm
  • Ev. tävla LD

Hur jag ska komma dit:

  • Rida mycket barbacka och träna min balans och sits
  • Bli helt trygg med honom
  • Ta hjälp av kompisar, tränare osv
  • Bygga upp förtroendet med mycket cavaletti, markarbete

Har någon fler tips till mig tar jag gärna emot dem! Jag har ju av någon anledning blivit lite ”hopp-rädd”, helt utan anledning. Förut älskade jag att hoppa högt men nu är det läskigt helt enkelt, och det har inte hänt något som bidragit till det heller. Det har bara kommit av sig självt och sitter kvar, men jag vill komma över det eftersom jag älskar att hoppa egentligen…

Kommentera

