Mål – DRESSYR

  • Rida regelbundet för tränare
  • Bli bättre på halvhalter
  • Kunna rida honom i en samlad galopp även på långsidor, osv
  • Få ner honom i galoppen efter ökning utan att bryta av
  • Länga stegen i alla gångarter, speciellt skritt och trav
  • Komma ut på mååånga tävlingar
  • Tävla div 3

Hur jag ska komma dit:

  • Ta hjälp av tränare regelbundet
  • Tänka mer när jag rider
  • Ha en plan för vad jag ska göra varje pass så jag inte flumm-rider eller gör samma sak varje dag
  • Att någon filmar när jag rider så jag ser hur det ser ut
  • Jobba mycket lösgörande
  • Smöra för pappa

Någon som har något att lägga till? Haha. Dressyren är ju som bekant det vi satsar på, även om det är lååååång låååååång låååååång väg kvar tills vi kan räkna oss som ett fullfjädrat dressyrekipage! Och så måste jag ju köpa vita lindor hehe, eller benskydd 😉

2 thoughts on “Mål – DRESSYR

Kommentera

