Bett

Jag själv använder inte direkt så varierade bett på Expert eller har gjort på Ronja, men det är för att jag anser mig inte speciellt insatt i ämnet. Jag varierar mellan två bett huvudsakligen, tvådelat och tredelat. Har även ett tredelat med kopparrulle på som jag inte prövat på Expert än men har tänkt att göra.

En negativ sak med detta är ju att det kostar så mycket med bett och träns, plus att det är så otroligt jobbiga och korkade anordningar egentligen på tränsen så det tar sjuttio miljoner år att byta (speciellt på vintern). Jag har väntat ända sedan Hööks kom ut med sin Dyón-kopia på att de faktiskt ska få in dem i butiken, för isåfall tänker jag köpa det på en gång. Det är både snyggt och fruktansvärt effektivt med snabbknäppena, och då blir det ju genast mycket enklare att variera betten.

Jag tycker man ska variera nosgrimman, så inte trycket alltid läggs på samma punkt/-er. Jag själv har i nuläget pullar och engelsk.

Jag skulle även väldigt gärna ha ett ponny-hack så han får vila munnen ibland, men de ska vara så fruktansvärt dyra så det har jag inte kommit mig för än, plus att jag måste ju ha ett nytt träns då oxå. Hursomhelst så står det på min inköpslista sedan länge, så när tillfälle kommer blir det nog ett sånt 🙂

Måste även säga att det är väldigt intressant att läsa andras åsikter om bett, jag tycker det är riktigt roligt att se bilder på bett och läsa dess inverkan, hur folk ser på det och så vidare. Det enda jag är rejält trött på är pessoa-bettet som jag knappt orkar tänka på för det finns så blandade åsikter, det enda jag kan säga är att jag tänker inte ha det själv. Bett är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat och jag har tänkt att införskaffa fler olika!

Kommentera

