Snöööö

Bäbis-Kurtii!

Idag är marken täckt av ett vitt lager, snö! Längesen man såg det sist… Någon som uppskattar snön extra mycket är Kurt, han blir helt tokig och superglad när han kör ner nosen i snön, då får han alltid en spring-attack. I normala fall hade jag sprungit en sväng med honom och busat lite, men nu är ju läget som det är.. så istället får man försöka dämpa hans glädje och gå lååångsamt och försiktigt.  Gud vad jag längtar till slutet av februari när det är över!

Planerna för idag ser ut så att jag ska åka till stallet, och så ska jag chilledilla så hårt jag bara kan eftersom det är SISTA LOVDAGEN idag innan skolan börjar. Hjääälp! Jag har inte lust att återvända redan. Skulle behöva ungefär lika mycket lov till?

Jag tycker förresten att det är grymt mysigt att vara hemma ensam på dagarna, fixa mat, gå och pilla och småstäda. På kvällen och morgonen däremot, när det är mörkt, då hatar jag det för då dyker monster upp! Haha 🙂

Kommentera

